~MEMAHAMI UNTUK DIFAHAMI

Bismillahirahmaniarahim...

subhanallah..setelah sekian lama saya tidak menulis di blog ini dan akhirnya sy diberi kekuatan untuk menulis kali ini...kerana saya tertarik untuk berkongsi pengalaman2 hidup ini agar menjadi pengajaran buat kita bersama...buat diriku dan diri pembaca..

setelah lbh kurang 8 bulan merantau di negeri orang, jauh dari keluarga dan sahabat2, baru sy sedari bahawa hidup ini kita tidak akan kuat tanpa orang yg memahami kita...jadi saya yakin, untuk difahami sy mesti memahami...

saya mesti memahami housemate yg kini bukan lagi sebaya dan mereka sudah lama di dunia luar..kami dr keluarga berbeza dan latar belakang berbeza..dan mereka semuanya kakak2 kpd sy...dan semestinya kami punya cara yg berbeza.. tp alhamdulillah hanya dalam tempoh yg singkat saya boleh menganggap mereka adalah kakak2 sy sendiri...dan terasa diri ini seorang adik kepada mereka..=)

...syukur ku pada ALLAH kerana memberi nikmat kepada saya agar memahami untuk difahami...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan