…SEMUANYA KETENTUAN ALLAH…


…SEMUANYA KETENTUAN ALLAH…
Alhamdulillah, 18.6.08 tahun lepas kakak ku yg ke-4 selamat diijabkabulkan dgn Abg.sepul atau nama penuhnya Mohd Saiful Lizan org Pendang, Kedah. Officemate kakak ku..huhu Welcome to our family, my great brother in law. Setakat ini ayah ada 4 menantu dan nampaknye abg Sepul manantu kesayangan ayah..huhu Ape tak nye setiap kali balik kampung mesti pergi memancing sama2 ngan bot ayah.. Suka bukan main ayah dapat menantu sama hobi ngan dia.. alhamdulillah.. syukur pada ALLAH, at least ada jugak org teman ayah g memancing sekali sekala. Dulu2 mak dan anak dia sorang ni pernah jugak ikut…tp skarang?hehe

Namun, takdir ALLAH menentukan segala2 nya. Hampir 2 bulan kakak ku mengandungkan anak sulungnya, dia miscarry. Terkejut kami sekeluarga coz xpernah ada lg family kitaorang yg keguguran. Sedih, pilu…semua ada… namun, itulah hakikatnya..semuanya milik ALLAH swt. Hidup, mati, nyawa, badan kita, wang, harta semua nya milik DIA. Kita hanya menumpang dibumi ALLAH ini untuk mencari bekalan untuk ke dunia sana yg kekal abadi.

Aku doakan kakaku( kak maliza) dan abang sepul bahagia dunia dan akhirat. Dan akan mendapat anak2 yg soleh dan solehah yg dapat membantu mereka di dunia dan akhirat kerana harta yg kekal menemani di kubur antaranya doa anak yg soleh. Selain dari itu adalah sedekah jariah dan ilmu yg bermanfaat. Aku yakin mereka tabah dan kuat menempuh kehidupan….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan